سایت جامع کتاب, جزوه, سمینار, مقالات, https://landsun.ir/

با یادگیری از گزارشات آماده مسیر را کوتاه تر کنید.

با یادگیری از گزارشات آماده مسیر را کوتاه تر کنید.

پژوهشگران گرامی جهت دانلود محصولات مورد نظر خود به سایت لندسان مراجعه نمایید.

http://LandSun.ir/

تلگرام: landsun2021@
اینستاگرام: landsun.ir

۹۷ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی یک بانک جامع اطلاعات علمی است که خدمات خود را از طریق تارگاه SID و در قالب سه بانک نشریات  علمی، مجامع علمی و طرح های پژوهشی به کاربران ارائه می دهد. این پایگاه در ۱۶ مرداد سال ۱۳۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. محور اصلی فعالیت این مرکز طبقه‌بندی و نشر مقالات علمی و پژوهشی در گروه‌های تخصصی گوناگون می‌باشد. و اهداف تأسیس این مرکز آنچنان که در اساسنامه آن آمده است " ترویج و اشاعه اطلاعات علمی، گسترش و ارتقاء خدمات اطلاع‌رسانی به محققان، سرعت بخشیدن به کاوش­های علمی و افزایش اثر بخشی تحقیقات در کشور است. پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی به عنوان نخستین پایگاه استنادی علمی کشور به ارائه خدمت به بیش از ۱۸۰۰ نشریه و هم چنین اساتید و دانشجویان می‌پردازد. دسترسی به منابع اطلاعاتی SID (مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی) از طریق تارگاه این مرکز به صورت کاملاً رایگان و با سطح دسترسی آزاد (به انگلیسی: open access) برای عموم قابل استفاده است.

http://www.sid.ir/

فودکام

دریافت
حجم: 138 کیلوبایت

فودکام
فودکام

دریافت
حجم: 139 کیلوبایت

فودکام

ترکیبات موجود در روغن زیتون: 


روغن زیتون "بکر" (از خمیر زیتون بدون اعمال حرارت حاصل می ‌شود که کاملاً خوراکی و رنگ آن زرد متمایل به سبز است) به عنوان یک محصول طبیعی از نظر کمی و کیفی بر اساس نوع و روش روغن ‌کشی، رسیدگی میوه، شرایط آب و هوایی و میزان بارندگی دارای ترکیبات متغیری خواهد بود. اما به طور کلی در روغن زیتون ترکیبات گلیسیریدی(روغنی)، هیدروکربن‌ها، توکرفرول‌ها، الکل‌ها، استرول، ترکیبات معطر و اجزای متعدد دیگری وجود دارند. اغلب این ترکیبات دارای خواص بیولوژیکی گوناگونی هستند.

در بین اجزای تشکیل دهنده ی روغن زیتون اسیدهای چرب اولئیک، لینولئیک و پالمتیک از نظر کمی بالاترین درصد را دارا هستند. مقدار زیاد اسید اولئیک نه تنها تأثیر زیادی در طعم روغن دارد، بلکه منبع ایده‌آلی برای تولید انرژی و عامل جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی می‌ باشد. وجود اسید چرب ضروری لینولئیک در روغن زیتون متناسب با میزانی است که باید در غذای روزانه وجود داشته باشد.

بالا بودن مقدار ویتامینE و رنگدانه‌های کاروتنوییدی روغن زیتون و نسهای چرب غیر اشباع به اسیدهای چرب اشباع، در پایداری این روغن بسیار موثر است.

تقلبات در روغن زیتون:
روغن زیتون به دلیل قیمت و ارزش بالای تغذیه‌ای، گاه به صورت تقلبی با روغن‌های معمولی و کم ارزش مخلوط و به بازار عرضه می شود. به همین منظور در طول سال‌های متمادی تحقیقات قابل توجهی در هر یک از زمینه‌های ممکن در مورد روغن زیتون انجام شده است. با این حال تشخیص روغن اضافه شده به روغن زیتون معمولاً به آسانی انجام نمی ‌شود، چرا که گاهی روغن اضافی را طوری انتخاب می ‌کنند که هیچ تغییری در شاخص‌ها (عدد یدی، عدد صابونی، تغییر ضریب شکست نور) به وجود نیاید.
افزودن روغن‌های ارزان ‌تر مانند روغن ذرت، روغن‌های هیدروژنه و جامد، همچنین روغن زیتون تصفیه شده (که مصرف خوراکی ندارد) و روغن تفاله ی زیتون به روغن زیتون بکر، اغلب به عنوان تقلب در روغن زیتون محسوب می شوند.

اساس کار
10 گرم روغن زیتون و6 قطره اسید سولفوریک و 9 قطره اسید نیتریک را داخل لوله آزمایش ریخته و به مدت 5 دقیقه در بن ماری قرار می دهیم.
اگر روغن مورد نظر روغن زیتون خالص باشد به رنگ زرد روشن یا زرد مایل به سبز در می آید اما اگر روغن های دیگر باشد به رنگ قهوه ای در می آید.

فودکام

برای اندازه گیری مقاومت حرارتی نمونه ها از دستگاه رنسیمت در دمای 110 درجه سانتیگراد و مقدار 2/5 گرم نمونه استفاده می شود. روش رنسیمت محصولات ثانویه حاصل از اکسیداسیون روغن ها و چربی ها (شامل آلدئید ها، کتون ها و اسید) را اندازه گیری می نماید و روشی است که بر مبنای آن می توان پایداری اکسیداتیو روغن ها را پیش بینی کرد. در این روش از شرایط تشدید کننده اکسیداسیون مثل دمای بالا و جریان هوا استفاده می شود. جریانی از هوا از محل واکنش اکسیداسیون به سل محتوی آب مقطر هدایت شده و ضریب هدایت الکتریکی آب اندازه گیری می گردد. مدت زمانی که از لحظه شروع تا نقطه صعود ناگهانی هدایت الکتریکی طول می کشد تحت عنوان زمان پایداری یا دوره القا نامیده می شود.

فودکام

• بهترین در درمان کم خونی و پلاکت پایین
• تصفیه کننده ی خون و تنظیم فعالیت های کبدی
• درمان گرگرفتگی و بدخلقی ناشی از علائم یائسگی
• حاوی مقایدر بسیار کمی کالری و ویتامین‌های A ، C ، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین
• آرامبخش اعصاب
• مفید در درمان افسردگی
• آنتی اکسیدان قوی(ضد سرطان)
• مفید در مانع شدن از بروز چین و چروک زودرس در پوست
• پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری های قلبی

فودکام

یکی دیگر از درختانی که به وفور در کوهستانهای جنوب ایران وجود دارد درخت بنه یا همان پسته وحشی است بنه دو نوع ریز و درشت دارد . بنه ریز که رسیده آن سبز پررنگ است به راحتی زیر دندانها نرم می شود و طعم بسیار خوشمزه ای دارد و کمتر کسی است که از خوردن آن لذت نبرد .

فودکام

پروستات غده‌ای است که در زیر مثانه قرار داشته و مجرای دفع ادرار را در بر گرفته است. این غده عضلانی به اندازه‌ یک گردو بوده و از طریق ترشح مایعی به هنگام انزال، تغذیه اسپرم را بر عهده دارد. این غده فقط در آقایان مشاهده می‌گردد و عمدتاً آقایان تا قبل از بروز اختلالی در آن، از وجود این غده بی‌اطلاع هستند. مهمترین اختلالاتی که ممکن است در پروستات به وجود آید عبارتند از: 

فودکام

محققان با استفاده از مخمر و بدون نیاز به نوشیدنی_ویتامین_سی دام موفق به تولید شیر و مواد لبنی دیگر شدند. به گزارش مشرق، به نقل از موج، شیر و مواد لبنی تولید شده به این روش دارای همان پروتئین شیر است، ولی توسط مخمرها تولید می شود و دیگر نیازی به شیر دوشیده شده از دام نیست. عطر و طعم این شیر آزمایشگاهی دقیقا شبیه به شیرطبیعی است و فاقد لاکتوز و ترکیبات گیاهی است؛ به علاوه مواد معدنی و ویتامین های شیر عادی را داراست.  برای تولید این محصول از یک مخمر اصلاح ژنتیکی شده به نام Buttercup استفاده می شودکه قند را به پروتئین شیر که کازئین نام دارد تبدیل می کند.

این روش علاوه بر صرفه جویی ۹۸ درصدی در میزان آب لازم برای تولید شیر دامی و صرفه جویی ۹۱ درصدی در فضا مورد نیاز برای پرورش دام، از انتشار ۹۸ درصد کربن که در راستای تولید شیرعادی تولید می شود، جلوگیری می کند. 

شروع تولید این محصول آزمایشگاهی از سال ۲۰۱۴ میلادی توسط یک شرکت آمریکایی بوده و امید می رود که خط تولید شیر، پنیر و ماست تولید شده به این روش از سال آینده شروع به کار کند. محققان بر این باورند این محصول بیشتر توسط گیاهخواران استقبال خواهد شد.

فودکام