سایت جامع کتاب, جزوه, سمینار, مقالات, https://landsun.ir/

با یادگیری از گزارشات آماده مسیر را کوتاه تر کنید.

با یادگیری از گزارشات آماده مسیر را کوتاه تر کنید.

پژوهشگران گرامی جهت دانلود محصولات مورد نظر خود به سایت لندسان مراجعه نمایید.

http://LandSun.ir/

تلگرام: landsun2021@
اینستاگرام: landsun.ir

یکی دیگر از درختانی که به وفور در کوهستانهای جنوب ایران وجود دارد درخت بنه یا همان پسته وحشی است بنه دو نوع ریز و درشت دارد . بنه ریز که رسیده آن سبز پررنگ است به راحتی زیر دندانها نرم می شود و طعم بسیار خوشمزه ای دارد و کمتر کسی است که از خوردن آن لذت نبرد .

بنه درشت دارای پوسته ای سفت است و به راحتی زیر دندانها شکسته نمی شود و توصیه می شود آن را با دندان نشکنید که حتما به دندانهای شما آسیب خواهد رسید بنه درشت بنام بنه مینامند بنه ریز را بنامهای کسور,خنجوک ,گلخونک, چتانگوش و ونوشک مینامند. خون و سیستم ایمنی سالم بنه ها غنی از ویتامین ب۶ می باشد که برای تولید هموگلوبین و اکسیژن رسانی به سلول ها مورد نیاز می باشند. این ویتامین برای سیستم ایمنی نیز مهم می باشد و برای ساخت سلول های خونی سفید و قرمز کاربرد داشته و غدد لنفاوی را در حالت سالم حفظ می کند. در واقع کمبود ویتامین ب ۶، توانایی ارگانیسم ها در مبارزه با عفونت ها را کاهش می دهد پوست زیبا بنه ها باعث غنی سازی پوست با ویتامین E شده که از پوست در برابر سرطان و اشعه ماورا بنفش مراقبت می کند. غنی ترین دانه از نظر ویتامین ائی بینایی خوب به دلیل وجود کاروتنوئیدها مانند زئازانتین ، لوتئین ولوتئلین در پوست بنه که به ندرت در مغزهای دیگر یافت می شوند، بنه در حفظ سلامت بینایی، کمک کننده است. کاروتنوئیدها همچنین مانند آنتی اکسیدان ها باعث توقف اثرات مضر رادیکال های آزاد می گردند. علاوه بر این، مشخص گردید که بنه در کاهش خطر تخریبات مولکولی نیز نقش دارد. موثر در درمان دیابت بنه سرشار از فسفر می باشد که برای تحمل گلوکز و همچنین تبدیل پروتئین به آمینو اسیدها مفید است. خواص درمانی: بنه ریز و بنه درشت هردو به خاطر طبع بسیار گرم برای افرادی که دچار رطوبت بالا در استخوانها می باشند و به درد های ناحیه ساق پا و مفاصل دچار هستند ،توصیه می شود بخصوص در فصل زمستان مصرف نمایند. یا کسانی که در زمان روزه گرفتن دچار تشنگی وگرسنگی میشوند، میتوانند با مصرف یک کاسه اشکنه بنه3 ساعث بعد از افطار این نقیصه را برطرف میکند. بنه برطرف کننده بوی دهان وملین و قاعده آوراست ، برای تقویت نیروی جنسی مفید است ومصرف مرتب آن بواسیر را معالجه می کند، معده و کلیه را گرم می‌کند ، خوردن آن با سرکه برای پاک کردن کبد و رفع سردرد نافع است .بنه برای جلوگیری از آلزایمر ,کواتروجلوگیری ازسرطان بسیار مفید است.و همینطور بخاطر فیبر فراوان برای رژیم لاغری مناسب است.. بنه وصمغ آن باعث از بین رفتن باکتری هلیکو باکتر پیلوری عامل سرطان وزخم معده می شود.برای پرادراری افراد مسن بسیار نافع است.ودر کاهش L.D.Lوافزایش H.D.Lوپرکاری تیروئیدوکبد چرب بسیار مفید است. وکاهنده کلسترول است طرزتهیه اشکنه بنه. بنه دارای2پوست سخت نرم میباشد که پوست نرم به پوست سخت چسبیده است. و مغز دانه زیر پوست سخت قرار دارد در داخل پوست نرم مقدار زیادی آنتی اکسیدان فیبر و ویتامین E وجود دارد . دانه کامل که خرد شده است را با 5/2 برابروزن آن آب اضافه گرده به مدت 2 دقیقه جوشانیده سپس قسمت مایع را به وسیله کج کردن ظرف از مابقی جدا میکنیم دوباره این عمل را با نصف اب اولیه تکرار کرده و پوسته ها سخت که در ته ظرف جمع شده را دور میریزید سپس افزودنی های دیگر شامل پیاز ، سیر ، نعناع ، و کشک زرد.یا ادویه آچار را به آن اضافه میکنیم مقداری آنهارا سرخ کرده به همراه یک یا دو عدد سیب زمینی پخت شده که له شده است داخل عصاره اضافه میکنیم و 5 دقیقه جوشانیده تا غذا کاملا جا افتاده شود .(برای افراد گرم مزاج به همراه رب انار یا کشک مصرف کنند ) این غذا به عنوان functional food multi میباشد که دارای خواص سلامتی زای بسیار زیاد است .

فودکام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">