سایت جامع کتاب, جزوه, سمینار, مقالات, https://landsun.ir/

با یادگیری از گزارشات آماده مسیر را کوتاه تر کنید.

با یادگیری از گزارشات آماده مسیر را کوتاه تر کنید.

پژوهشگران گرامی جهت دانلود محصولات مورد نظر خود به سایت لندسان مراجعه نمایید.

http://LandSun.ir/

تلگرام: landsun2021@
اینستاگرام: landsun.ir

واژه پاستا در واقع ریشه ایتالیایی واژه خمیر است که از افزودنی‏های معمول و اساسی آب و آرد گندم یا سمولینا تهیه می‏شود. این واژه برای دسته‏ای از محصولات همچون ماکارونی، اسپاگتی و نودل‏ها به کار رفته است. از طرفی افزودنی‏هایی نظیر تخم مرغ‏، رنگ دانه‏های طبیعی همچون بتا کاروتن، اسفناج و ویتامین‏ها  تنوع بیشتری به این محصول می‏بخشند. در آمریکا در حدود 150 نوع مختلف پاستا در فروشگاه‏ها به اشکال گوناگون همچون محصولات بلند نظیر اسپاگتی و یا محصولات کوتاه در قفسه‏های فروشگاه‏ها به چشم می‏خورند. بر اساس تعاریف ارائه شده در دستورالعمل مقررات فدرال آمریکا (CFR) پاستا به دسته‏ای از محصول‏های غذایی اطلاق می‏گردد که بر اساس خشک کردن خمیر حاصل از آرد معمولی، سمولینا و یا ترکیبی از آنها تولید شده است. استفاده از افزودنی‏ها بر اساس این دستورالعمل در صورتی که مورد تائید CFR باشند بلامانع است. میزان تخم مرغ جامد و یا دی سدیم فسفات برای محصول نیمه پخت نیز نباید از نیم تا دو درصد بیشتر باشد. تولید پاستا با افزودنی‏هایی نظیر شیر خشک، شیر خشک بدون چربی، آرد سویا، سبزیجات خشک (شامل اسفناج، هویج و گوجه فرنگی)، آرد کامل و آرد غنی شده (دارای تیامین بیشتر از 4 میلی گرم و کمتر از 5 میلی گرم، ریبو فلاوین بیشتر از 7/1 میلی گرم و کمتر از 2/2 میلی گرم، نیاسین و نیاسین آمید بیشتر از 27 میلی گرم و کمتر از 34 میلی گرم و آهن بیشتر از 13 میلی گرم و کمتر از 5/16 میلی گرم در هر پوند) بر اساس مقررات این دستورالعمل صورت می‏پذیرد.

برای تولید غذایی بسیار ساده، پاستای ایتالیایی از سمولینای گندم سخت به همراه آب فراهم می‏شود شاید سادگی این محصول دلیل استقبال عمومی از آن در رستوران‏ها و آشپزخانه‏ها باشد که اندک زمانی پس از پخت آماده مصرف است. دلیل توسعه کارخانه‏ها و صنعت پاستا بر اساس اقبال عموم مردم در سرتاسر جهان در واقع همان محصول نهایی ساده با افزودنی‏های کم است. روش‏های تولید صنعتی پاستا در اندازه‏ها و شکل‏های گوناگون پایداری محصول و نیمه عمر ماندگاری بالای آن را مد نظر قرار می‏دهند. قیمت پایین پاستای خشک شده برای خرده فروشان و مصرف کنندگان، بازار این محصول غذایی را گسترده ساخته است.


فودکام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">