سایت جامع کتاب, جزوه, سمینار, مقالات, https://landsun.ir/

با یادگیری از گزارشات آماده مسیر را کوتاه تر کنید.

با یادگیری از گزارشات آماده مسیر را کوتاه تر کنید.

پژوهشگران گرامی جهت دانلود محصولات مورد نظر خود به سایت لندسان مراجعه نمایید.

http://LandSun.ir/

تلگرام: landsun2021@
اینستاگرام: landsun.ir

مقدمه:

موضوع تقلب پر سابقه و تاریخی است. در دوران قدیم تقلب عمدتا در زمینه ھای صورت می گرفت که تاثیر مستقیم بر زندگی و بھداشت مردم نمی گذاشت و علت آن علاوه بر تاثیر اخلاق و بیداری وجدان عمومی از کوچک بودن محیط ھای زندگی و محلی بودن واحدھای خرید و فروش و تولید ، مایه می گرفت، اما با گسترش شھرنشینی و بزرگ شدن مراکز تولید و فروش و علل مختلف اخلاقی شرایط زندگی اجتماعی و انواع تقلب در رشته ھای مختلف تولید و توزیع مواد غذایی نیز گسترش یافت. امروزه این پدیده زشت فرھنگی به طور گسترده در جوامع مختلف توسط افراد سودجو به طور حساب شده و عمومی در مواد غذایی اعمال می شود، که فقط کشورھایی که استاندارد مناسب برای متخصصان کمی و کیفی مواد غذایی و قوانین و مقررات سختی برای مبارزه با متخلفین وضع کرده اند و با قدرت، آن ھا را اعمال می کنند، از این گرفتاری ھا تا حدی در امان ھستند.

مبارزه با تقلب از سه نظر اھمیت دارد:

١. از نظر بھداشتی: به خاطر موادی که به مواد غذایی اضافه نشده و برای سلامتی مضر و خطرناک است.

٢ .از نظر اقتصادی: پولی که جھت خرید پرداخت می شود، بیش از ارزش ماده خریداری شده است و اگر محصول با رقابت سایر تولید کنندگان مواجه شود از دور رقابت خارج می شود.

3. از نظر اجتماعی: اعتماد مصرف کنندگان نسبت به محصول از بین می رود و ھمچنین اساس اجتماعی را بر تقلب و فساد پایه گذاری می کند. به طور کلی تقلب در مواد غذایی ممکن است به صورت ھای زیر انجام شود.

١. تقلب به منظور افزایش وزن و حجم محصول مانند: افزودن آب به شیر و یا استفاده از بسته بندی سنگین و یا عرضه مواد غذایی به میزان کمتر از آن چه که بر روی بسته ھای آن ذکر شده است ( کم فروشی)، ریختن سنگریزه در حبوبات

٢. مخلوط کردن انواع مواد غذایی ارزان و گران ، با کیفیت بالا و کیفیت پایین و فروش آن به عنوان جنس گران قیمت و با کیفیت بالا.

٣.عرضه و فروش جنسی به جای جنس دیگر.

۴.فروش و عرضه جنس فاسد و آلوده به جای جنس سالم

۵.تقلب در علامت ھای تجاری و معروف و عرضه جنس نامرغوب با آن علامت ھا و نام ھای تجاری

۶.استعمال رنگ ھا، اسانس ھا، مواد نگھدارنده و سایر ترکیبات افزودنی غیر مجاز و یا استعمال بیش از حد مجاز برای جلوگیری از فساد و پوشاندن فساد و یا مخفی کردن عیوب کالای نامرغوب.

٧. تھیه مواد غذایی کاملا تقلبی مانند تھیه آبلیمو از آب عصاره رنگی کاه و خودکاه و اسید سیتریک ( جوھر لیمو)

٨.عدم رعایت استاندارد یا فرمول ثبت شده برای یک محصول خاص.

 

فودکام

نظرات  (۱)

وبلاگ زیبایی دارین 
درکانال خبری ما هم عضو شوید کانال ما 20 سایت خبری رو پوشش قرار میدهد که شما هم میتوانید چندی دیگر با افزایش اعضای کانال به صورت رایگان تبلیغ وبلاگ خود را بکنید
https://telegram.me/tazenews
تازه نیوز را فراموش نکنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">