سایت جامع کتاب, جزوه, سمینار, مقالات, https://landsun.ir/

با یادگیری از گزارشات آماده مسیر را کوتاه تر کنید.

با یادگیری از گزارشات آماده مسیر را کوتاه تر کنید.

پژوهشگران گرامی جهت دانلود محصولات مورد نظر خود به سایت لندسان مراجعه نمایید.

http://LandSun.ir/

تلگرام: landsun2021@
اینستاگرام: landsun.ir

    مواد معدنی همراه گندم که در عملیات بوجاری جدا نشده و وارد آرد می شود را می توان با اندازه گیری خاکستر نامحلول در اسید تعیین کرد و با اندازه گیری آن می توان به کیفیت بوجاری کارخانجات آرد پی برد .

 

روش اندازه گیری خاکستر نامحلول در اسید :

( روش مرجع  David Pearson The Chemical Analysis of  Foods )

الف/ روش کار

بوته چینی را داخل یک بشر 200 میلی لیتری قرار دهید و به خاکستر حاصل ، 3 تا 4 سانتیمتر مکعب اسید کلریدریک در حدود ده نرمال اضافه کرده و آن را روی حمام بخار تبخیر کنید و سپس آن را مدت یکساعت دیگر نیز حرارت دهد .

سپس 25 سانتی متر مکعب اسید کلریدریک دو نرمال به آن افزوده و به مدت 45 دقیقه آن را روی حمام بخار حرارت داده و سپس از روی یک کاغذ صافی بدون خاکستر فشرده عبور دهید و باقی مانده مواد در بشر و بوته چینی را چندین نوبت با آب مقطر داغ بشویید و به کاغذ صافی منتقل نمائید ، سپس کاغذ صافی را چندین مرتبه بوسیله آب داغ بشویید تا آب خروجی اسیدی نباشد سپس آن را به بوته اولیه منتقل کرده و بوته را روی شعله یا بک آزمایشگاهی زیر هود به آرامی بسوزانید تا دود آن محو شود و در حرارت 550 تا 600 درجه سانتیگراد بسوزانید و پس از سرد کردن در دسیکاتور آن توزین کنید . وزن مواد باقی مانده در بوته مقدار خاکستر غیر محلول در اسید را نشان می دهد .

ب / محاسبات

100×

وزن مواد باقی مانده در بوته

= درصد خاکستر غیرمحلول در اسید

وزن نمونه خشک اولیه

 

 
فودکام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">